Navigation


Cvičení v období těhotenství a po porodu

Cvičení v těhotenství a po porodu konzultujte nejprve s lékařem! V období těhotenství není dobré se cvičením začínat, když jste před ním nijak necvičila a nebo zvyšovat intenzitu velmi opatrně.

Účelem cvičení v těhotenství je udržet organismus ženy v optimálním zdravotním stavu, zabránit nežádoucím změnám, které jsou během těhotenství způsobeny (např. vadné držení těla, ochabnutí svalů, bolesti v bedrech), zpevnit pánevní dno, připravit na porod tak, aby jeho průběh byl co nejlepší a nevyčerpal zbytečně matku i dítě a částečně snížit riziko některých zdravotních problémů (např.kardiovaskulární onemocnění,osteoporóza,obezita). Jak postupují jednotlivé trimestry, mění se i zásady a průběh cvičení, proto je lepší požádat o pomoc lékaře či někoho speciálně vyškoleného pro problematiku cvičení v těhotenství a po porodu. Tuto pomoc Vám nabízím, aby jste se Vy i Vaše budoucí miminko cítili dobře.

Cvičení po porodu Vás dostane rychleji do kondice a má význam léčebný, preventivní a estetický. Během šestinedělí se tělo matky postupně dostává ze stavu „jiného“ zpět do stavu „normálního“. Záleží samozřejmě na průběhu celého porodu a na konzultaci s lékařem, kdy začít po porodu cvičit. Po spontánním porodu můžete, když nejsou komplikace a cítíte se Vy i mimčo dobře, začít cvičit po uplynutí šestinedělí. Po komplikovaném porodu císařským řezem bude doba, kdy začít cvičit delší. Naslouchejte svému tělu.