Do kondice po porodu

Cvičení po porodu Vás dostane rychleji do kondice a má význam léčebný, preventivní a estetický. Během šestinedělí se tělo matky postupně dostává ze stavu „jiného“ zpět do stavu „normálního“. Záleží samozřejmě na průběhu celého porodu a na konzultaci s lékařem, kdy začít po porodu cvičit.

 

Nesprávným a neúměrným cvičením po porodu si můžete ale také hodně uškodit. Zejména při posilování břišních svalů, které chtějí mít čerstvé maminky co nejdříve opět v kondici, je důležité správné provedení i řazení cviků a nic neuspěchat. Hrozí totiž, že rozestup břišních svalů (diastáza), který se fyziologicky děje při zvětšování těhotenského bříška, zůstane nebo se dokonce zvětší. Při první lekci udělám diagnostiku, zda máte diastázu či nikoli a povíme si, jaký bude další postup cvičení.

 

Poradím se cvičením po spontánním porodu i po porodu vedeným tzv. císařským řezem.

Zaměřuji se také na správnou stravu kojících maminek, která je důležitá jak pro maminku samotnou, tak pro miminko.

 

Po spontánním porodu můžete, když nejsou komplikace a cítíte se Vy i mimčo dobře, začít cvičit po uplynutí šestinedělí.

Po porodu sekcí bude doba, kdy začít cvičit delší. Naslouchejte lékaři a svému tělu.

 

Sama mám dvě děti a mohu tedy čerpat i ze svých zkušeností se cvičením v těhotenství i po porodu.